TARCZA ANTYKRYZYSOWA - KOMUNIKAT DOTYCZĄCY ZMIAN W ZAWARTYCH Z PRZEDSIĘBIORCAMI UMOWACH NA PODSTAWIE USTAWY COVID 19
Ustawa z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz.1192) z mocy prawa zmieniła zapisy umów zawartych na podstawie art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zzd, art. 15zzda, art. 15zzze, art. 15zze² i art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 1842, z późn.zm).
Zmiany dotyczą postępowania w sytuacji, gdy wypłacone środki na podstawie art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zzd, art. 15zzda, art. 15zzze, art. 15zze i art. 15zze4 zostały wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem lub zostały przyznane nienależnie.
Ustawa wprowadziła również regulacje związane z zastosowaniem ulgi w spłacie należności z tytułu wykorzystania środków niezgodnie z przeznaczeniem lub przyznanych nienależnie.
Zgodnie ze zmianami Starosta z urzędu lub na wniosek podmiotu może:
- umorzyć w całości albo w części należności;
- odroczyć terminy spłaty należności;
- rozłożyć na raty spłatę należności.
Wydanie decyzji o zastosowaniu ulgi w spłacie należności przekraczającej kwotę 1.500 zł następuje po uzyskaniu pozytywnej opinii Wojewody wielkopolskiego.
Od decyzji Starosty przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.