IFORMACJA DLA INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH - Powiatowy Urząd Pracy w Turku

Powiatowy Urząd Pracy w Turku informuje, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:

  • platforma praca.gov.pl- rekomendowany kanał do załatwienia spraw w PUP Turek online,
  • system e-Doręczeń,
  • elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP,
  • osobiste złozenie pisma w siedzibie Urzędu,
  • listownie- za pośrednictwem operatora pocztowego.

Jednocześnie informujemy, że pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Turku udzielają wsparcia w zakresie zakładania  kont na platformie praca.gov.pl  oraz korzystania z dostępnych tam usług elektronicznych. W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub osobistego.

IFORMACJA DLA INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że od dnia 1 stycznia 2026 r. szkolenia dla osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy, finansowane ze środków Funduszu Pracy, będą mogły być realizowane wyłącznie przez podmioty wpisane do Bazy Usług Rozwojowych (BUR) – rejestru prowadzonego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Podobne zasady będą obowiązywać w przypadku szkoleń finansowanych ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) – zgodnie z art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Oznacza to, że jedynie podmioty zarejestrowane w BUR będą mogły realizować szkolenia finansowane z tych źródeł.

Jednocześnie informujemy, że Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS) będzie funkcjonował do dnia 31 grudnia 2025 r., a wpis do RIS nie będzie automatycznie przenoszony do BUR.

Aby uzyskać wpis do Bazy Usług Rozwojowych, należy spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe.

Wszystkie potrzebne informacje na temat możliwości uzyskania wpisu do BUR znajdują się na stronie internetowej https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce strefa dla dostawców usług.

We wskazanym miejscu można znaleźć także bazę pytań i odpowiedzi, jak również numery kontaktowe na infolinię PARP czy telefoniczny dyżur eksperta BUR.

  • Infolinia PARP: 801 332 202 lub 22 574 07 07 (czynna w dni robocze od 8:30 do 16:30),
  • e-mail: info_uslugirozwojowe@parp.gov.pl,
  • telefoniczny dyżur eksperta BUR – jest czynny w każdą środę, w godz. 11:00 – 13:00, pod numerem infolinii: 801 332 202 lub 22 574 07 07 (proszę wybrać 5 a następnie 3)

Zachęcamy do podjęcia odpowiednich działań w celu rejestracji w BUR, jeśli planują Państwo kontynuację realizacji usług szkoleniowych finansowanych ze środków publicznych po 1 stycznia 2026 r.

5,2%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec czerwiec 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Mapa położenia urzędu




Powiatowy Urząd Pracy w Turku
ul. Komunalna 6
62-700 Turek
tel  +48 63 280-23-40,
e-mail: potu@praca.gov.pl,
e-mail: biuro@pup.turek.pl

adres elektronicznej skrzynki podawczej: /pup_turek/SkrytkaESP
 

Godziny pracy urzędu:
Poniedziałek - Piątek od 7:30 do 15:30 

Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek - Piątek od 8:00 do 14:30


Inspektor Ochrony Danych:
Monika Nawrocka
adres e-mail: iod@comp-net.pl

Zastępca Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Przemysław Oleksy
adres e-mail iod@pup.turek.pl