NABÓR WNIOSKÓW Z LIMITU PODSTAWOWEGO ORAZ REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO 2025 - Powiatowy Urząd Pracy w Turku

Powiatowy Urząd Pracy w Turku informuje, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:

  • platforma praca.gov.pl- rekomendowany kanał do załatwienia spraw w PUP Turek online,
  • system e-Doręczeń,
  • elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP,
  • osobiste złozenie pisma w siedzibie Urzędu,
  • listownie- za pośrednictwem operatora pocztowego.

Jednocześnie informujemy, że pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Turku udzielają wsparcia w zakresie zakładania  kont na platformie praca.gov.pl  oraz korzystania z dostępnych tam usług elektronicznych. W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub osobistego.

NABÓR WNIOSKÓW Z LIMITU PODSTAWOWEGO ORAZ REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO 2025

NABÓR WNIOSKÓW Z LIMITU PODSTAWOWEGO ORAZ REZERWY

KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO 2025


logo KFS

Powiatowy Urząd Pracy w Turku informuje o naborze wniosków
o przyznanie środków z limitu podstawowego oraz rezerwy

Krajowego Funduszu Szkoleniowego
na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.


Wnioski należy składać w terminie od dnia 22.09.2025 r. od godziny 7:30
do dnia 23.09.2025 r. do godziny 15:30 w formie elektronicznej za pomocą platformy praca.gov.pl z kontekstu organizacji.

Dostępna pula środków – limit podstawowy: 35 706,25 zł

                                   Dostępna pula środków – rezerwa: 130 732,80 zł

O pomoc w 2025 roku  mogą ubiegać się pracodawcy, którzy spełniają priorytety wydatkowania środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego ustalone przez:

  1. Ministra ds. Pracy:

1) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.

2) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

3) Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

4) Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

5) Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

6) Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

7) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

8) Rozwój umiejętności cyfrowych.

9) Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

14) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzeniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianiem w firmach work-life balance.

oraz

b)  Radę Rynku Pracy:

10) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.

11) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.

12) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.

13) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.

Przy rozpatrywaniu wniosku Urząd uwzględnia:

  1. zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 

Instrukcja złożenia wniosku znajduje się na stronie internetowej turek.praca.gov.pl
w zakładce Dokumenty do pobrania ->
Krajowy Fundusz Szkoleniowy – LIMIT PODSTAWOWY 2025” oraz Krajowy Fundusz Szkoleniowy – REZERWA 2025”

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć zgodnie z Zasadami gospodarowania środkami publicznymi przeznaczonymi na finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.

Wniosek złożony w formie elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym złożonym przez osobę umocowaną do tego lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej zarejestrowanym na osobę umocowaną do tego. 

Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy praca.gov.pl, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

Dokumenty dotyczące przedmiotowych naborów dostępne są w zakładce Dokumenty do pobrania → „Krajowy Fundusz Szkoleniowy – LIMIT PODSTAWOWY 2025” oraz Krajowy Fundusz Szkoleniowy – REZERWA 2025”

W dniu 17.09.2025 r. o godz. 13.00 w Klubie Pracy, ul. Komunalna 6, Turek odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące przedmiotowych naborów.

5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec lipca 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 52.491,80 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Mapa położenia urzędu




Powiatowy Urząd Pracy w Turku
ul. Komunalna 6
62-700 Turek
tel  +48 63 280-23-40,
e-mail: potu@praca.gov.pl,
e-mail: biuro@pup.turek.pl

adres elektronicznej skrzynki podawczej: /pup_turek/SkrytkaESP
 

Godziny pracy urzędu:
Poniedziałek - Piątek od 7:30 do 15:30 

Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek - Piątek od 8:00 do 14:30


Inspektor Ochrony Danych:
Monika Nawrocka
adres e-mail: iod@comp-net.pl

Zastępca Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Przemysław Oleksy
adres e-mail iod@pup.turek.pl